Ansvarig Lön och förmåner till Almi.

Detaljer

Kontakt:
Lotta Carlsson, 
+46730752325, 
lotta.carlsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-15
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Personal & HR

arbetsbeskrivning.

Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Är du erfaren och kunnig inom lön och förmåner, och trivs i en bred omväxlande roll? Hos oss på Almi välkomnas du till ett bolag som präglas av samhällsengagemang, hög kompetensnivå och samverkan!

ansvarsområde.

Som Ansvarig för Lön och förmåner arbetar du både strategiskt och operativt för att säkerställa att Almi-koncernen ligger i framkant och når satta mål inom lön, pensioner och förmåner. Du kommer att arbeta med ett brett kontaktnät och ha ett nära samarbete med teamet på HR och med den övriga verksamheten inom Almi. 

I din roll som specialist och ansvarig för löner och förmåner arbetar du brett med en rad ansvarsområden:
  • Lönebildning och hantering av förmåner, inklusive pensioner
  • Driva lönerevision och lönekartläggning i koncernen
  • Säkerställa att Almi följer kollektivavtal, riktlinjer etc gällande löner, pensioner och förmåner
  • Säkerställa att riktlinjer och instruktioner kopplat till lön, pension och förmåner är i linje med gällande regelverk, genom en årlig översyn
  • Ansvara för avtal till ledande befattningshavare
  • Kravställa mot Almis externa löneadministration, pensionsadministration, samt leasingbolag för förmånsbilar.
  • Ta fram rapporter och presentationer till koncernstyrelse, ersättningsutskott och ägarna - näringsdepartementet
  • Ta fram och följa upp statistik kopplat till HR-området
  • Attest av löner och utlägg för moderbolaget
  • Utbilda och coacha chefer och medarbetare gällande löner och förmåner

I rollen ingår även andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter.
Som ansvarig för Lön och förmåner blir du en viktig del av HR-avdelningen. Du rapporterar till HR Direktören och är placerad på vårt kontor i World Trade Center i centrala Stockholm.

kvalifikationer.

Den vi söker har högskoleutbildning inom HR, alternativt ekonomi eller annan utbildning som Almi bedömer som likvärdig, och minst fem års relevant arbetserfarenhet inom löner och förmåner, med övergripande ansvar. 

Du har erfarenhet av att självständigt driva lönekartläggning och lönerevision, samt är van att ta fram rapporter och presentationer. Du har god erfarenhet av att hantera svenska pensioner och att tolka kollektivavtal, gällande löner och förmåner. Du har även grundläggande kompetens inom arbetsrätt och förhandling.

Du behöver även ha erfarenhet av lönehantering, att kravställa mot en extern lönefunktion, samt från lönebildning. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba med någon modell för arbetsvärdering med tillhörande marknadslönedata.

Det är mycket meriterande om du har  erfarenhet av att arbeta i ett statligt bolag, alternativt inom bank. Har du även erfarenhet av upphandling av tjänster (LOU) är det meriterande. Hos Almi är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett affärsmässigt och ansvarsfullt sätt. 

Vi förutsätter att du är van att arbeta i verksamhetsstödjande system, har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är van att ta fram olika typer av presentationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl och pedagogiskt, och behärskar svenska på hög nivå i både tal och skrift. 

Som person är du en teamspelare, samtidigt som du är en driven problemlösare, orädd och självgående. Du har förmåga att agera både strategiskt och operativt, och med helhetssyn och god samarbetsförmåga har du lätt för att samverka och skapa goda relationer, såväl internt som externt. 

Du har ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga och är en mycket god kommunikatör. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ansökan.

Sista ansökningsdag: 15 augusti 2021
Urval och intervjuer kommer att ske med start vecka 33.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
Kontakta gärna Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.

om Almi.

Att arbeta på Almi:
Inom Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.
Almi värdesätter olikheter, vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
Inför anställning hos Almi genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidat i våra rekryteringsprocesser.

Om Almi:
Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder affärsutveckling och lån till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet. Läs gärna mer om Almi på www.almi.se.

https://www.almi.se