Administratör till SKL:s kommunikationsavdelning i Stockholm.

Publicerad:
2018-02-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Carina Rydström

Detaljer

Publicerad:
2018-02-12
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Marknad, kommunikation & media
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201113678
Sista ansökningsdag:
2018-02-22
Kontakt:
Carina Rydström
Offentlig verksamhet

Beskrivning

Välkommen till ett spännande och omväxlande jobb på SKL:s kommunikationsavdelning. Vi söker nu en administratör som ska stödja avdelningens arbete.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för att utveckla SKL:s kommunikation och att driva opinion kring viktiga frågor som rör SKL:s medlemmars verksamhet. Här finns 30 engagerade och kompetenta kollegor.

Som administratör på Kommunikationsavdelningen kommer du att vara involverad olika delar av avdelningens arbete. Du stödjer avdelningens ledningsgrupp, är administrativt stöd i SKL:s nystartade Kontaktcenter och du kommer att vara med i flera olika större projekt som avdelningen ansvarar för. Du har förstås hög servicekänsla, är van att jobba digitalt, är strukturerad och kvalitetsmedveten och intresserad av kommunikation och samhällsfrågor. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Du har gärna arbetat med administrativa uppgifter på en kommunikationsavdelning eller pr-byrå. Som person beskrivs du troligen som nyfiken, drivande, samhällsintresserad och med god servicekänsla. Stämmer beskrivningen väl in på dig? Då hoppas vi på din ansökan!

Arbetsbeskrivning:
Vi erbjuder en omväxlande tjänst för dig som gillar service, administration och som trivs med att jobba i händelserika miljöer. I rollen som administratör delar du din arbetstid mellan att stötta arbetet på Kommunikationsavdelningen och det nystartade Kontaktcentret. I rollen ingår bland annat:

- att vara ett administrativt stöd i olika större kommunikationsprojekt,

- att vara administrativt stöd för utbildningskonferenser och nätverk

- Att vara administrativt stöd till kommunikationsavdelningens ledningsgrupp

- att vara administrativt stöd i SKL:s Kontaktcenter

- övergripande avdelningsadministration,

- att bidra med ett digitalt arbetssätt

- att sköta andra uppgifter som löpande förekommer på en kommunikationsavdelning.

I rollen ingår en hel del planering och samordning vilket passar för dig som trivs med att vara spindeln i nätet.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet från administrativt arbete på kommunikationsavdelning, pr-byrå eller motsvarande. Du har mycket god erfarenhet av ett digitalt arbetssätt. Du är van att arbeta i powerpoint, göra sammanställningar och underlag. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt i svenska och engelska och är duktig på att skriva. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet.

För den här tjänsten söker vi dig som gillar att vara på en kommunikationsavdelning och vill vara en del av den. Du är nyfiken, drivande, självgående och strukturerad i ditt arbete. Vidare tror vi att du trivs med omväxlande uppgifter och att du har en god förmåga att ställa om mellan dem. Du har stark servicekänsla och mycket gott omdöme.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: SKL

Ansök
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad så om du har frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Carina Rydström på carina.rydstrom@randstad.se eller tfn 0733-43 41 51. Urval och intervjuer sker löpande, men senast den 22 februari 2018 vill vi ha din ansökan. Varmt välkommen med din intresseanmälan via www.randstad.se

Facklig kontaktperson
Martin Stockenstrand SACO, tfn 08-452 78 13

SKL är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service. Vi väcker frågor, agerar kraftfullt och bildar opinion. Vårt uppdrag är att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Målet är att utveckla välfärden.