Administratör med ekonomibakgrund i Västerås

Publicerad: 2017-05-12
Ort:
Västerås, Västmanlands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201052622
Kontakt:
Ann-Catrine Nilsson Gärd
Telefonnummer:
0733-434341
Herweg Träexports affärskoncept är att förse våra kunder med pålitliga och snabba leveranser av högkvalitativa sågade och hyvlade träprodukter. Sedan 1957 har vi gentemot våra kunder och sågverk tillfört värden i form av kvalitet, tids- och kostnadseffektivitet.

Herweg Träexport är ett familjeföretag med 3 anställda och med säte i Västerås. Nu söker man en Administratör med ekonomibakgrund som kommer att ha en stor roll i ett litet bolag.

Herweg Träexport handlar med sågade- och hyvlade trävaror. Inköp sker från sågverk i Norden och Baltikum. Varorna säljs vidare för export till framförallt tillverkningsindustrin i Tyskland och Österrike

Tjänsten som Administratör är ny och omfattar arbete med fakturering, administrativt arbete av leveranser, samt sammanställning av rapporter och underlag till våra redovisnings- och faktureringssystem för att möjliggöra ett månadsavslut till berörda myndigheter. Rollen innebär daglig kontakt med speditörer och leverantörer samt med kunder ett par gånger i veckan.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Löpande fakturering
  • Förse kund- och speditionsfirmorna med underlag (faktura och fraktsedel)
  • Sammanställning av nödvändiga rapporter vid månadsavslut
  • Granskning och registrering av inkommande leverantörsfakturor
  • Löpande administrativt arbete kring leveranser
  • Allmänna kontorssysslor
Det här är tjänsten för dig som har en utpräglad servicekänsla och som arbetat med enklare ekonomiuppgifter.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är ordningsam, strukturerad samt planerad i ditt arbete. Du är en ambitiös person som får saker och ting gjorda och du trivs med samt har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en serviceinriktad problemlösare.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen kanske du har en ekonomiutbildning samt gedigen erfarenhet av liknande tjänster där fakturering och registrering av leverantörsfakturor har varit en del av din vardag. Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel samt goda kunskaper i Visma 1000. Att du hanterar svenska och engelska mycket bra i både tal och skrift ser vi som en självklarhet. Har du dessutom kunskaper i tyska så är det meriterande. I ett litet bolag är det viktigt att man har ett prestigelöst sätt då du kommer att ha en bred och varierad roll. Det innebär dina arbetsuppgifter kan gå från väldigt kvalificerade till enklare.

Arbetslivserfarenhet
Vi ser att du har mångårig arbetslivserfarenhet av att ha arbetat brett med ekonomi och administration. Du är trygg i dig själv och kan ha en rak och ärlig dialog både internt och externt. Som person är du strukturerad och håller en hög kvalitet i ditt arbete. Du agerar lyhört och har ett öppet förhållningssätt. Proaktivitet är något som

kännetecknar dig, och en förmåga att balansera skillnaden mellan informella och formella uppgifter är av stor vikt. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till ditt arbete och att du sprider god energi i vardagen.

Du välkomnas till ett väletablerat och internationellt företag som erbjuder dig ett fritt arbete där tempot stundtals är högt men där man samtidigt har nära till skratt!

Låter detta intressant för dig?
Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsult

Ann-Catrine Nilsson-Gärd på Randstad, 0733-434341.

Ansök senast 31 maj 2017.

Ort: Västerås