Administratör i Liljeholmen.

Publicerad:
2018-11-29
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Marica Blomqvist

Detaljer

Publicerad:
2018-11-29
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201186388
Sista ansökningsdag:
2018-12-26
Kontakt:
Marica Blomqvist

Beskrivning

Har du arbetslivserfarenhet av utredningsarbete och administration? Vill du arbeta med varierade arbetsuppgifter? Då har vi nästa uppdrag för dig. Vi söker en administratör till vår kund Försäkringsbranschens Restvärdesräddning. Försäkringsbranschens Restvärderäddning arbetar för sina avtalsparter och i dag är bl.a. merparten av de försäkringsbolag som verkar på den svenska marknaden anslutna. Här kommer du arbeta främst med att granska och utreda av restvärdes- och saneringsärenden som utförts av räddningstjänsten och Brandskyddsföreningens restvärdeledare. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning: Konsult uppdrag på heltid. Start omgående med uppdrags längd 6 månader med chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning
I din roll som administratör kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Granska och utreda uppdrag från utförare
  • Kommunikation och kontakt med försäkringsbolag, Restvärdeledare och Räddningstjänst.
  • Granska och hantera kund- och leverantörsfakturor samt följa upp obetalade fakturor.
  • Avtalshantering och deltagande i process och förbättringsarbete
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

  • Eftergymnasieutbildning eller relevant påbyggnadsutbildning.
  • Arbetslivserfarenhet av administration, utredningsarbete och ekonomiarbete.
  • Bra systemvana och god IT-kompetens.
  • Förståelse för GDPR
Det är meriterande (ej krav) om du har arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen, skadereglering och/eller Räddningstjänst.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv och utåtriktad och serviceorienterad. Samtidigt är du strukturerad, effektiv ansvarsfull och engagerad. Vi förväntar oss att du har bra samarbetsförmåga och ta egna initiativ att föreslå förbättringar.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-26 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Marica Blomqvist, marica.blomqvist@randstad.se