Administratör för uppdrag över sommaren i Skellefteå

Publicerad: 2017-05-24
Ort:
Skellefteå, Västerbottens län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201051956
Sista ansökningsdag:
2017-06-08
Kontakt:
Camilla Wohlin
Är du på jakt efter ett uppdrag som sträcker sig över hela sommaren och kan börja arbeta omgående? Skulle du säga att är serviceinriktad, noggrann liksom har en bakgrund inom administration och kundservice/försäljning? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Randstad söker nu en administratör, för start i maj, till utvecklande företag i Skellefteå.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Skellefteå

Omfattning: Heltid, 07.00-16.00. Start i maj och fram till 4 augusti.

Arbetsbeskrivning:
Som administratör har du en bred roll där arbetet innebär mycket kundkontakt. Här arbetar du med telefon och dator som redskap. Kunder kommer även komma in på kontoret. Det är mestadels kunder inom industrin (entreprenörer och leverantörer) som ringer. Kan även bli aktuellt med utgående samtal där du stöttar säljarna internt med att ringa kunder och erbjuda hämtning för att optimera sälj- och service.

Arbetsuppgifterna består av ordermottagning inom support till kunder och invägning av material, men även prissättning och justering, bokning av omkostnadsfakturor och avräkningar, viss transportplanering och merförsäljning förekommer.

Vidare kommer du att ha en nära dialog med dina kollegor då ni tillsammans arbetar för att optimera sälj- och administrationsprocessen så att kunden upplever bästa möjliga service.

På detta uppdrag kommer du att få utbildning och introduktion av en kollega på företaget och sen kommer du att vara ensam under 3 veckors tid men det kommer finnas personal som är tillgänglig i Umeå under hela perioden.

Kvalifikationer:
För den här tjänsten behöver du ha;

  • bakgrund inom administration och kundservice/försäljning (van att arbeta med telefon som arbetsredskap).
  • gymnasieutbildning.
  • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande om du har erfarenhet av ordermottagning och gymnasial utbildning inom ekonomi, men det är ej ett krav.


Vi tror att du är noggrann och strukturerad och kan hantera ett högre arbetstempo med många pågående ärenden. Du är lättlärd, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Är du dessutom kommunikativ och lösningsorienterad med god förmåga att lösa kundernas behov på bästa sätt, då kommer du att bli en uppskattad kollega och administratör.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-08, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se |