Administratör / kontrollant till omtyckt myndighet i Helsingborg

Publicerad: 2017-07-10
Ort:
Helsingborg, Skåne län
Kategori:
Administration & kontor
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201069059
Sista ansökningsdag:
2017-07-25
Kontakt:
Martin Sjögren
Är du noggrann, bra på handläggning och trivs med att träffa ny människor? Då kan vi ha ett motiverande uppdrag för dig. Vår kund är en omtyckt myndighet med adress i Helsingborg – men hela Skåne kommer att bli din arbetsplats. Här får du en omväxlande roll med fokus på operativt tillsynsarbete enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Med dig i bagaget behöver du därför minst 2 års relevant erfarenhet, B-körkort och goda färdigheter i Microsoft Office. Låter det som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Helsingborg

Omfattning: Heltid, start 28 augusti och med uppdrag till 31 december (med möjlig förlängning i 6 månader). Introduktionen är en vecka och är förlagd i Jönköping/Stockholm. Under uppdragets längd så förekommer det övernattningar.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som administratör / kontrollant så kommer du till största delen arbeta på fältet med olika typer av tillsynsärenden. Oftast gör du dem själv men det förekommer också ärenden där du arbetar med en kollega. Ditt område kommer att vara hela Skåne och därför behöver du också körkort, bil står vi för däremot.

Dina arbetsuppgifter:

  • Tillsynsärenden. Du träffar företag, dokumenterar i digital checklista och kompletterar med fotografi.
  • Handläggning och administration (ärendena registreras i ett ärendehanteringssystem), planering och samordning av olika ärenden.
  • Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst ett 2 års erfarenhet från liknande arbete.
  • Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program.
  • Gymnasieutbildning (eller motsvarande utbildning) och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
  • B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person får du gärna vara lite fyrkantig, i alla fall när det kommer till att agera efter givna rutiner och policys. Du trivs helt enkelt med att arbeta strukturerat och beskrivs troligen som noggrann och handlingskraftig. Men du är sannolikt också bra på att samarbeta liksom nå fram till olika människor på ett kommunikativt smidigt sätt. Är du dessutom självständig med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du arbetat med myndighetsutövning och/eller som kontrollant.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-07-25, Urval och intervjuer kommer att ske löpande fram till kandidatpresentation för myndigheten. Därefter kommer myndigheten vilja ha intervjuer 27-28 juli. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se |