Administrativt ledningsstöd till myndighet i Stockholm

Publicerad: 2017-06-15
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201061030
Sista ansökningsdag:
2017-07-15
Kontakt:
Lisa Olsson
Är du en självgående person med god social kompetens? Har du dessutom tidigare erfarenhet av roller som administrativt stöd? Randstad söker nu dig med en mycket god känsla för struktur och koordination för att axla nyckelrollen som administrativt ledningsstöd till välkänd myndighet i centrala Stockholm.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, 8-16.30. Start 28 augusti och fram till 28 februari. Eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som administrativt ledningsstöd har du en roll som innefattar stort eget ansvar. Du står för kvalificerat stöd till chefen och övriga inom ledningen och har god förståelse och insikt i de roller och funktioner som krävs för att få effektivitet i organisationen. Du är behjälplig i stort och smått och avlastar cheferna gällande exempelvis resebokningar, koordinering av möten samt rapportering. Utöver det så kommer du att ansvara för dagordningar och mötesprotokoll, agera stöd för verksamheten, arrangera möten samt vara behjälplig vid ytterligare administrativa uppgifter.

Arbetet innebär att du är en representativ länk till omvärlden, har ett gott bemötande och en utvecklad service- och ansvarskänsla. Du är van att ta egna initiativ och kan organisera ditt arbete självständigt men har också förmåga att arbeta i team. Du är ett nära stöd till chef och övrig ledning och detta ställer stora krav på ditt samarbete, din servicekänsla och din integritet. Du kommer på egen hand planera och prioritera arbetsuppgifter efter verksamhetens behov och du söker aktivt egna lösningar på problem som kan uppstå.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter, gymnasieutbildning och god datorvana liksom goda kunskaper i Office-paketet. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande om du har en administrativ påbyggnadsutbildning.

Arbetet innebär att du är en representativ länk till omvärlden, har ett gott bemötande och en utvecklad service- och ansvarskänsla. Du är van att ta egna initiativ och kan organisera ditt arbete självständigt men har också förmåga att arbeta i team. Du är ett nära stöd till chef och övrig ledning och detta ställer stora krav på ditt samarbete, din servicekänsla och din integritet. Du kommer på egen hand planera och prioritera arbetsuppgifter efter verksamhetens behov och du söker aktivt egna lösningar på problem som kan uppstå.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-07-15, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Lisa Olsson | lisa.olsson@randstad.se |