accounts payable & accounts receivable accountants till mölnlycke.

Detaljer

Kontakt:
Caroline Woxberg, 
caroline.woxberg@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-11-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Ekonomiassistent

arbetsbeskrivning.

Är du ekonom och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären!
Mölnlycke Health Care är i färd med att bygga upp ett globalt Business Service Center (GBS) på huvudkontoret i Göteborg och söker för närvarande flera konsulter med relevant erfarenhet och praktiska kunskaper i SAP. 
Det här är en fin möjlighet för dig att utvecklas och få vara med på en förändringsresa!

I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med hela processen från fakturaankomst till bokning av faktura och inom kundreskontra med hela kedjan från order till fakturering. Du kommer att arbeta i grupp, med olika marknader och vara en bidragande part när Mölnlycke Health Care bygger sin nya organisation och sätter strukturer för arbetssätt och processer. 

ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom leverantörsreskontra (Purchase to Pay): 

• Scanna, verifiera, bearbeta och registrera inkommande fakturor 
• Kommunicera och samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Kontoavstämningar, intercompany-avstämningar och periodiseringar inför månads-, kvartals- och  årsbokslut 
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt 
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör leverantörsreskontra 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom kundreskontra (Order to Cash): 

• Kreditkontroll 
• Dagligen hantera och boka inkommande betalningar 
• Övervaka automatiskt genererade leverantörsbetalningar och boka manuella betalningar
• Samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Skapa intercompany-fakturor
• Bankavstämningar och avstämningar av huvudböcker inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör kundreskontra

kvalifikationer.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra, företrädesvis i internationell miljö och på en större ekonomiavdelning. Du talar och skriver engelska obehindrat och vi ser fördelaktigt på om du har ytterligare språkkunskaper. Ett krav för att kunna komma i fråga för tjänsten är att du har praktisk erfarenhet av arbete i SAP.  Om du söker tjänsten inom leverantörsreskontran är det meriterande om du dessutom har arbetat i Readsoft.

Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

ansökan.

Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt!
Ansök via Randstad Finance.

om Mölnlycke Health Care AB.

Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. We design and supply products and solutions for use in wound treatment, pressure ulcer and infection prevention and surgery. Our products and solutions provide value for money supported by clinical and health economic evidence. Mölnlycke employs around 8,000 people and is owned by Investor AB. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company is part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

About Global Business Service centre (GBS).

To support Mölnlycke’s next level of growth, and further develop the way we work in the Finance, IT and People/HR functions, Mölnlycke is establishing a new Global Business Services centre (GBS). Over the next couple of years, Mölnlycke will embark on a journey to future-proof our way of working. By establishing a Global Business Service (GBS) centre, Mölnlycke will gather transactional tasks for our People, Finance and IT functions. 

The GBS will be located close to Mölnlycke’s headquarters in Gothenburg, complemented by two regional hubs: one in Americas and one in APAC. When fully populated in a couple of years’ time, the GBS, including the two hubs, will comprise some 100 people. 

To learn more: https://www.molnlycke.com/news/molnlycke-news/molnlycke-establishes-new-global-business-service-centre-in-gothenburg/

https://www.molnlycke.com