Account Manager till Randstad Finance i Göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Maria Johansson, 
maria.johansson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-29
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
Försäljning

arbetsbeskrivning.

Vi på Randstad Finance söker nu ytterligare en Account Manager till vår verksamhet i Göteborg.

Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse för ekonomi? 
Är du nyfiken av naturen och motiveras av att ständigt få lära nytt? Har du dessutom ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig! Bli vår Account Manager inom Finance och hjälp individer och företag att växa och nå sin fulla potential!

Som säljare på Randstad Finance är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt. 

ansvarsområde.

I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
  • genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
  • bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospekts
  • självständigt hitta och skapa konsultaffärer av specialister och ledare inom ekonomiområdet 
  • identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
  • ha ett nära samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter i verksamheten

arbetstider.

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i centrala Göteborg.

kvalifikationer.

Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en hög aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!

Vi ser att du har:
  • tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekrytering och konsultverksamhet för ledare och specialister där försäljning ingått. Det är starkt meriterande om det dessutom är inom ekonomi eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning.
  • eftergymnasial utbildning – vi ser gärna att du själv har ekonomiutbildning i botten.
  • ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer, och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga. 
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund. 
  • vana av att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper. 
  • vana av att arbeta i olika affärs- och CRM-system. 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheten och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är innovativ och flexibel, med god förmåga att hitta nya vägar där andra människor ser hinder. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt samt brinner för att lyckas i ditt arbete. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt.

ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Maria Johansson HR Talent partner, maria.johansson@randstad.se

om Randstad Finance.

Som Account Manager hos oss kommer du att ingå i ett team som idag består av tio personer. Vi i teamet arbetar tajt tillsammans och tycker att ett nära samarbete är en självklarhet för att kunna erbjuda bästa möjliga upplevelse för våra kunder, konsulter och kandidater. Som Account Manager kommer du att vara Randstad Finances ansikte utåt med ett huvudsyfte att växa vår marknad ytterligare.  

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/

https://www.randstad.se/finance