Account manager till Acrelec i Arlandastad.

Detaljer

Kontakt:
Kristin Olofsson, 
kristin.olofsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-01-24
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Sigtuna kommun
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Storkundsförsäljning

arbetsbeskrivning.

Är du bra på kundrelationer och intresserad av lager och logistik? Har du dessutom intresse av IT-teknik? I sådant fall har vi den perfekta rollen för dig!

Acrelec söker nu en Account manager till sin verksamhet i Sverige där du har ansvar över en stor kund och tillhörande supply chain-kedja. Produkterna som du kommer att arbeta med är IT hårdvara och andra IT-relaterade tjänster. Rollen innebär, utöver att projektleda och styra upp lager och logistik, att upprätthålla relationen till kunden.  

Som anställd hos Acrelec ingår du i ett stort globalt bolag men kommer att arbeta på deras kontor i Arlandastad som består av ett litet och familjärt team. Det är en rolig och spännande roll för dig som som vill jobba i ett bolag som ämnar att leverera service i världsklass och där det finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi välkomnar därför också dig som är i början av din karriär som är redo för nästa steg!  

ansvarsområde.

Som Account manager hos oss på Acrelec har du en bred roll där du ansvarar för att projektleda mot en stor kund. I rollen ingår det således att ha övergripande ansvar och att utveckla och upprätthålla den befintliga kundrelationen samt sköta logistiken kring kunden.

Som Account manager är dina ansvarsområden följande:  
  • Att ha ett övergripande kundansvar samt förvalta och utveckla kundrelationen 
  • Att vara serviceminded och behjälplig samt tillgodose kundens behov
  • Lager och logistikhantering kring kunden vilket rent konkret innebär att ha koll på och organisera lagret samt överse ordrar och leveranser 
  • Merförsäljning av Acrelecs produkter och tjänster gentemot kunden såsom IT-hårdvara och andra IT-tjänster 
  • Att vara ett aktivt stöd under hela processen
  • Säkerställa att du är väl uppdaterad vad gäller Acrelecs tjänster och produkter, såväl nya som befintliga 
  • Säkerställa att projektet följer föreliggande strategier och uppnår uppsatta mål

arbetstider.

Tjänsten är på heltid och du blir anställd hos oss på Acrelec, du kommer att arbeta på kontoret i Arlandastad. 

kvalifikationer.

För att vara framgångsrik i rollen som Account manager ser vi att du har: 
  • Ett par års erfarenhet av B2B försäljning
  • Ett par års erfarenhet av projektledning eller av att ha arbetat i projektform 
  • Gymnasieutbildning 
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 

Vi ser det även som meriterande om du har: 
  • Erfarenhet av logistik och lagerhantering 
  • Erfarenhet av att ha arbetat som account manager 
  • Teknikintresse inom IT 
  • B-körkort 
Vi tror att du är en person som är intresserad av människor och mån om att kunder ska vara nöjda, att du är anpassningsbar och alltid ser till kundens bästa. Vidare tror vi att du är initiativtagande och driven person som motiveras av att maximera lönsamhet, att arbeta mot tydliga och realistiska mål samt att bygga relationer. 

ansökan.

Sista ansökningsdag 2022-01-24, urval kommer att ske löpande. Intervjuer genomförs i januari. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad, där rekryteringskonsulten Kristin Olofsson, kristin.olofsson@randstad.se gärna svarar på dina frågor om rollen som Account manager.

om Acrelec Sweden AB.

Acrelec är ett kundfokuserat bolag som är verksamma globalt och har sitt fokus på att optimera kundupplevelsen för restaurang-och detaljhandelsvarumärken. Detta gör de genom att vara passionerade över vad de gör - nämligen att utveckla och interagera plattformar som ökar såväl kundernas engagemang som verksamheters effektivitet. Rent konkret arbetar Acrelec med att leverera lösningar för drive-thru, self-checkout och click & collect. 

Bolagets nuvarande verksamhet utvecklades när två tidigare McDonalds anställda, Jacques Mangeot och Halel Souissi, år 2004 köpte Acrelec för att ge sig in i Quick Service Resturant-branchen genom att bistå med tekniska lösningar för restaurangerna. Idag är de verksamma i 70 länder och har över 900 anställda samt mer än 80 000 installationer runt om i världen.

Sökord : kundansvarig, projektledare, account manager, KAM, project manager 

https://acrelec.com/