Account Manager i Luleå.

Publicerad:
2018-03-29
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Hugo Sundlöf

Detaljer

Publicerad:
2018-03-29
Ort:
Luleå, Norrbottens län
Kategori:
Försäljning
Specialisering:
Storkundsförsäljning
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201137132
Sista ansökningsdag:
2018-05-01
Kontakt:
Hugo Sundlöf

Beskrivning

Vi söker dig som är en driven account manager samt har en stor vilja att sälja samtidigt som du håller en hög service. Som AM har du utpekat kundansvar på din tilldelade kundlista. Det innebär 100% ansvar för allt ifrån kundstocksutveckling, intäkter, försäljning, bearbetning och kundnöjdhet. Du tillhör teamet som är motorn till nykundsbearbetning vilket innebär att du som AM får det viktiga uppdraget att vinna nya kunder samt att utveckla befintliga kunder med hög potential. Du kontaktar kunderna proaktivt och ansvarar både för nyförsäljning och omförhandlingar av befintliga kontrakt. Du kan i hög grad styra din vardag och välja det mest effektiva arbetssättet för att nå dina mål samtidigt som du ansvarar för din utveckling.

Uppdraget är en del av vår konsultuthyrning. Du kommer vara anställd av randstad och arbeta som konsult hos vår kund.

Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Luleå
Omfattning: Heltid

Kvalifikationer:

  • Minst 2 års erfarenhet av aktiv och uppsökande försäljning.
  • Erfarenhet av b2b försäljning.
  • Eget intresse av att fördjupa dig i produkter & tjänster.
  • Drivande & resultatinriktad.
  • Tycka om att arbeta i högt tempo.
  • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Arbetsbeskrivning:
I din roll som AM gör du alltid en bred behovsanalys som täcker in hela företagets kommunikation och synliggör värden som utvecklar kundens verksamhet. Du kommer mätas på orderingång i pengar, antal winbacks, samt specifika mål runt våra framtidstjänster. Du kommer få vara del av ett sammansvetsat team där du jobbar både över telefon och med fysiska kundmöten. Du kommer få en försäljningschef som brinner för företagsförsäljning och som tillsammans med dig själv kan utveckla dig vidare som säljare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett vänligt och tillmötesgående bemötande till anställda och kunder via telefon. Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att hålla hög kvalitet i ditt arbete.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Hugo Sundlöf, jr konsultchef, hugo.sundlof@randstad.se