2nd line systemsupport.

Detaljer

Kontakt:
Nicole Issa, 
+46706613754, 
nicole.issa@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-06-29
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Kunden bygger världens största, öppna nätverk för affärstransaktioner, så att du kan ansluta till och utbyta dokument med företag över hela världen via en enda anslutning till kunden.
Kunden erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument (t.ex. order meddelanden, fakturor och betalfiler) i enlighet med lokala regler. Kundens öppna nätverk, i kombination med ett stort utbud av appar, hjälper företag att effektivisera sina köp- och säljprocessen samt dra nytta av korrekta och tillförlitliga data. 

erfarenhet.

Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet av liknande roll

kvalifikationer.

Krav:
  • Utbildning inom relevant område
  • Grundläggande kunskaper eller förståelse för kommunikationsprotokoll som SFTP, FTP, HTTPs och AS2
  • Erfarenhet av support/kundserviceErfarenhet av att arbeta med affärssystem eller faktureringssystem eller genomfört en eftergymnasial teknisk IT utbildning
  • Du har arbetar med Oracle och SQL

Meriter:
  • Du har erfarenhet av EDI (e-faktura/order)
  • Kunskaper om formaten XML, XSLT och EDIFACT

Personliga egenskaper: 
  • För att arbeta som supporttekniker på 2nd Line brinner du för att hjälpa kunder att lösa deras problem, du gör detta med ett analytiskt och ödmjukt tänk. Du är serviceinriktad, nyfiken och gillar att lösa problem.
  • Du har ett analytiskt tankesätt och ansvarskänsla samt noggrannhet. Du är en lagspelare som är ödmjuk utan prestige. Du har ett positivt tankesätt och älskar att lära dig nya saker. Du uppskattar att dela med dig av din kunskap. Du har en förmåga att förklara tekniska problem på ett pedagogiskt sätt. 

ansvarsområde.

Rollen som på 2nd line support inkluderar övervakning, stödja den dagliga driften av produktionsfiler och hantering av kundspecifika lösningar. Du kommer hantera supportärenden i form av tickets, driftövervakningar samt kundspecifika applikationsinställningar. Du kommer arbeta med avancerad felhantering, analys och felsökning. Du kommer arbeta med installationsstöd till slutkunden, testning, internt och externt samt bistå andra avdelningar inom kundens verksamhet med expertis kring våra tjänster och plattformar/applikationer. 

Du kommer vara med och hjälpa kunden att optimera sina nuvarande tjänster och produkter, skapa och uppdatera intern och självbetjänings dokumentation. Det är viktigt att 2nd line testar/verifierar inställningar och lösningar innan de sätts i produktion. Du kommer grundligt analysera och felsöka problem för att få nödvändig information/kunskap för att lösa eller eskalera ytterligare. Följer SLA och eskalerar vid behov, informera och eskalera kritiska frågor till leveranshantering. Verifiera att informationen eller kunskapen är korrekt och giltig samt dokumentera. Du kommer vara med och skapa och uppdatera självbetjänings dokumentation. Viss samarbete med med Account Manager för att bolla över eventuella behov. Vara delaktig i lösningar för att minska underhållsinsatser och öka kvaliteten, i passande fall får man engagera kunden aktivt med förslag och lösningar som ökar det operativa och funktionella värdet. 

ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se