2nd line support.

Detaljer

Kontakt:
Joanna Hansson, 
+46729733473, 
joanna.hansson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Har du ett brinnande IT-intresse? Kunden behöver förstärka sitt support-team med fler skickliga medarbetare. Kunden brinner för att analysera sina kunders situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. De effektiviserar sina kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. Deras servicedesk är hela kundens främsta ambassadörer när det kommer till kunskap, snabbhet, lyhördhet, förståelse och engagemang. Exakt de egenskaper som våra kunder så högt värdesätter. Det innebär ett stort ansvar och nya utmaningar varje dag. Det ger dig också chansen att utvecklas och du väljer själv hur långt du vill nå. 

ansvarsområde.

I rollen som second line arbetar du varierat med ärenden med allt från servermiljöer ner till klientsupport. Arbetet innebär både att hjälpa användare on-site och ibland of-site. Du arbetar i ett nära samarbete med kunder, där du på sikt även kommer kunna få ett större kundansvar. Tillsammans med first line supporten ansvarar ni för att leverera högklassig service till både befintliga och nya kunder. Samtidigt driver du egna uppdrag som exempelvis installationer, serverdrift eller support, där du förhåller dig till tidsramar och driver ditt arbete självständigt framåt. Arbetet kräver en god kommunikationsförståelse och en förståelse för hur IT hänger ihop. 

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

För att trivas i rollen tror vi du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och optimera, när situationen kräver. Du tycker om att lära och även lära ut till dom som jobbar inom First Line. 
Motiveras av att skapa nöjda kunder och bidra till lönsamma affärer. Att alltid ge god service och bygga goda relationer kommer naturligt för dig

arbetstider.

Heltid.

kvalifikationer.

• Varit delaktig i implementationer och förändringsprojekt
• 2 års erfarenhet av Microsoft 365 varav:
Administrerat Microsoft 365 och Azure AD i en hybridmiljö
Erfarenhet av skript i PowerShell samt Exchange online
• En övergripande kunskap inom IT och en teknisk förståelse för integrationer och övergripande kunskap kring IT miljöer
• God förmåga i att kommunicera tekniska detaljer och funktioner
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

erfarenhet.

Minst 3-4 års erfarenhet från Servicedesk/Support samt en god övergripande teknisk förståelse

ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se eller https://jennifer.wentling@randstad.se/

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se