1st line systemsupport.

Detaljer

Kontakt:
Anders Andersson, 
+46707232569, 
anders.m.andersson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-06-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Kunden bygger världens största, öppna nätverk för affärstransaktioner, så att du kan ansluta till och utbyta dokument med företag över hela världen via en enda anslutning till kunden.
Kunden erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument (t.ex. order meddelanden, fakturor och betalfiler) i enlighet med lokala regler. Kundens öppna nätverk, i kombination med ett stort utbud av appar, hjälper företag att effektivisera sina köp- och säljprocessen samt dra nytta av korrekta och tillförlitliga data. 

erfarenhet.

Vi ser gärna att du har 1 års erfarenhet av liknande arbete.

kvalifikationer.

Tekniska krav
  • Akademisk examen, gärna teknisk eller relevant erfarenhet
  • Du har erfarenhet av support eller kundservice
  • Du har erfarenhet av att arbeta med affärssystem eller faktureringssystem
Meriterande:
  • Du har erfarenhet av EDI (e-faktura/order) 
  • Du har kunskaper om XML / XSLT / Edifact-format (man ska känna till dessa begrepp och innebörden av några, åtminstone XML.)

Personliga egenskaper: 
  • För att arbeta som supporttekniker på 1st Line brinner du för att hjälpa kunder att lösa deras problem, du gör detta med ett analytiskt och ödmjukt tänk.
  • Du är serviceinriktad, nyfiken och en intresserad problemlösare. Du har ett analytiskt tankesätt och besitter en ansvarskänsla och noggrannhet. Du är en lagspelare som är ödmjuk utan prestige och har ett positivt tankesätt. Du älskar att lära och gillar att dela kunskap. Du har en förmåga att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. 

Språk: 
Svenska och Engelska.

ansvarsområde.

Du kommer på sikt ingå i ett team om 3 personer i Stockholm som också  inkluderar firstpoint of contact mot kunden vilket inkluderar hantering av supportärenden och tillhandahåller utbildning och support i användningen av kundens plattformar & applikationer. Du kommer hantera supportärenden som tickets, en del telefon, Chatt, guider. 

Du har en viktig roll där du kommer utbilda och hjälpa kunder med hjälp av kundens plattformar och applikationer. Där du kommer guida i felsökning, installationsstöd, testning samt internt och externt hjälp kunden att optimera sina nuvarande tjänster och produkter. Du kommer vara med att skapa och uppdatera intern och självbetjänings dokumentation. 1st line verifierar kvaliteten på ändringar/implementering gjorda i produktionen. De följer SLA och eskalerar vid behov. Viss samarbete med Account Manager, för att fånga upp merförsäljning. 

ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se