1st line support / Supporttekniker / Helpdesk.

Detaljer

Kontakt:
Andreas Kanter, 
andreas.kanter@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-06-15
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Skåne län, 
Malmö kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Är du i början av din karriär och brinner för service och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem?

Då kan vi på Randstad Technologies ha just ditt nästa uppdrag!

Vi söker dig som är i början av din karriär och som har gått IT-gymnasiet, har genomfört en eftergymnasial IT-utbildning och/eller har erfarenhet av arbete inom användarsupport. Du har ett passionerat intresse för IT och service, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda världsklass teknisk support till användarna!

I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

kvalifikationer.

Krav för tjänsten: 
  • Kunskaper inom Windows, Office & datorer
  • Allmän kännedom kring PC/skrivare/tillbehör
  • Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden
  • Erfarenhet av kundtjänst/support
  • Active Directory/Office 365/Exchange/Citrix
 
Vi letar efter dig som har ett starkt kundfokus som gillar att ge professionell service anpassad efter kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål. 

ansvarsområde.

Som 1st Line Supporttekniker kommer du ingå i ett stort Service Desk-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon, genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line som tar över ärendet. 

Vi söker därför personer som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men som även får kunden att känna sig väl bemött. 

Har du intresse för IT men saknar tidigare arbetslivserfarenhet inom det? 
Ingen fara - vår kund kommer att ge dig en introduktion där du lär dig grunderna inom IT. I denna rollen kommer att jobba på plats från vår kunds fräscha lokaler i centrala Malmö. 

ansökan.

Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. För mer information, kontakta ansvarig Konsultchef: Andreas Kanter på andreas.kanter@randstad.se Välkommen med din ansökan!

om Randstad Technologies.

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies