1line support, göteborg.

Detaljer

Kontakt:
Malin Holst, 
malin.holst@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-01-24
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Göteborg kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

För kunds räkning söker jag nu en supporttekniker/ 1st line support till deras härliga supportteam! Vår kund befinner sig i en spännande tillväxtfas och här kan du få möjlighet att hänga med på deras gemensamma resa genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och ett stort personligt engagemang! 

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Randstad Technologies under begränsad tid, för att sedan övergå till en anställning hos kund. Randstad Technologies är specialister inom IT och som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, coachar och stöttar dig i din utveckling och karriär genom varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos oss står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

ansvarsområde.

I din roll som supporttekniker är du en viktig del av den tjänst vår kund levererar till sina kunder. Här ingår du i ett specifikt kundteam, där du ansvarar för all den service och support just dessa kunder kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp arbetet, så att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker/arbetet görs, är viktiga ingredienser i den här rollen. 

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med/felsöka både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar.  Du ger support  via fjärrstyrning, telefon, mail samt via en ärendehanteringsportal. Vår kund jobbar i en MS miljö med vissa inslag av iOS och Linux-operativ.

arbetstider.

Detta är ett heltidsuppdrag.
I denna roll ingår att jobba i skift, då supporten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året. Under upplärningstiden jobbar man vardagar 8.00-17.00 tills man är upplärd och redo att jobba skift enligt schema.  

kvalifikationer.

Jag söker dig som brinner för IT och teknik samt, inte minst, fullkomligt älskar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Krav
• Relevant utbildning inom IT, minst gymnasienivå eller annan erfarenhet som vi anser likvärdig
• Minst 6 månader arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Active Directory; konton och behörigheter
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
• Kunskap om/erfarenhet av Linux
• Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL

Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Vill du ta dig an ett utvecklande uppdrag där du arbetar med den senaste tekniken ihop med snälla, ambitiösa arbetskollegor så är mitt tips: ansök omedelbart!

ansökan.

2021-01-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Observera att eventuell återkoppling under jul och nyårsveckorna kan dröja.
För information: Malin Holst, malin.holst@randstad.se

om Randstad Technologies.

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies