Vill du bidra till trygghet och säkerhet i en samhällsviktig verksamhet? Gästrike Räddningstjänst söker nu en personalkoordinator. Vi har ca 120 heltidsanställda, drygt 170 deltidsanställda och ungefär 20 olika yrken. Alla behövs för att vi ska klara vårt uppdrag.
Gästrike Räddningstjänst består av fem medlemskommuner, Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby. Som personalkoordinator arbetar du för hela förbundet men din arbetsplats är på brandstationen i Gävle eller Sandviken.
Vi erbjuder dig en central roll i en viktig samhällsfunktion. Du kommer att ha flera olika kontakter och träffa många människor inom hela förbundet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara kopplade till enheten Verksamhetsstöd.
Som personalkoordinator arbetar du strukturerat och kostnadseffektivt med förbundets långsiktiga personalplanering. Du upprättar scheman och säkerställer att planeringen följer de lagar och avtal som gäller. Du följer upp planerad bemanning och säkerställer att rätt kompetens är på rätt plats. Du samordnar samtlig frånvaro så som sjukfrånvaro, ledigheter och semesterplanering.
Du kommer att vara spindeln i nätet vid aktivitetsplanering och koordinera planering för de möten, övningar och utbildningar som ska genomföras. Du kommer att ha ett nära samarbete med förbundets koordinator för intern utbildning, ansvariga chefer och HR.
Då vi är en liten organisation i jämförelse med vårt stora uppdrag, medför det att du behöver vara ansvarstagande, ha god förmåga att arbeta strukturerat och att kunna fatta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Ditt arbete har stor betydelse och bidrar till att skapa en framgångsrik verksamhet. Då du verkar inom stora delar av förbundet behöver ditt förhållningssätt vara prestigelöst och stöttande.
I denna rekrytering samarbetar Gästrike Räddningstjänst med rekryteringsföretaget Randstad. Du söker tjänsten på www.randstad.se, innan 2024-05-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta anna.lindqvist@randstad.se.
...